Men kolla ... tantkultur!
Wow! Jag måste verkligen ha något härifrån. Det låter verkligen bra, och det ser bra ut också. Jag kände inte till det här tidigare, men jag sökte på "kulturtant" på nätet och fann den här sidan och kände att jag ville visa Uddas kulturtanter mitt fina fynd!
En självklar del av Sveriges kulturliv
Hos Tantkultur hittar du omsorgsfullt designade kläder och accessoarer till kulturtanter i alla åldrar och former. Våra produkter är perfekta för dig som vill bejaka din inre kulturtant med stil.
Vi vill att både du och Sveriges kulturliv ska frodas, därför lägger vi stor vikt vid både design och kvalitet. Vi står för produkter av premiumkvalitet, tillverkade och certifierade enligt världens högsta sociala, etiska och miljömässig standard. Vi ser det som en försäkring för kommande generationers kulturtanter.
"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon
- Redigerat 2026-08-09 15:47 av NeferNefer
Wow Tack för den, Nefer! 💖🤗
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Visst är det fantastiskt!
"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon
Så roligt 🙂
/Maria
Jag ser bara överprisade T-shirts och kassar?
Hittade en till artikel, tyvärr låst.
"För fyra år sen flyttade Matilda och David Riting med sina två barn från Stockholm till Brösarp, en flytt de inte ångrat.
I fredags öppnade de sin nya webbshop Tantkultur, en ren hyllning till sina mammor, och Kulturtanten.
– Vi ska vara stolta över henne! säger Matilda Riting, 40 år."
Men alltså - fortfarande; vad säljer de förutom T-shirts och kassar? Vad är det för tantkultur med det? T-shirts har ju man ju från vaggan till graven nuförtiden. Jag hade förväntat mig lite fräcka saker.
#6: Skriv till dem och föreslå några fräcka saker, så kanske de utökar sortimentet.
Bra idé, vilka fina saker som representerar tantkultur vill vi se!?
Jag skulle kunna tänka mig någon tjusig sjal, gärna en stor mysig en för vinterbruk. Men jag börjar med en t-shirt. Jag har önskat mig den i födelsedagspresent.
Något piffigt armband skulle också vara trevligt.
Sindri, när du skriver till dem med dina förslag kanske du kan ta med mina också?
Bra förslag!
Sjalar kan man aldrig få för mycket av!
Och gärna mer väskor.
Väskor!
Om du har funderat klart över dina egna fräcka förslag, Sindri, kanske du kan vara snäll och ta med våra förslag också? Tack på förhand.
#11: Jag kollade för att jag var nyfiken på deras förslag. Jag ville bli överraskad och inspirerad.