Kulturtant iFokus

Kulturtant

Etikettmusik
Läst 42 ggr
NeferNefer
2026-08-21 15:44
3

Vivaldis "Vinter"

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det står att det var så här den var menad att låta. Jag är ingen musikprofessor, men jag ryser totalt av välbehag och spänning när jag hör den.
Det är en kortvideo.

"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon

DesK
2026-08-21 15:46
1

Fantastisk!

/Désirée

Sindri
2026-08-22 12:58
1

Årstiderna är en av de där musikstycken som kan få mig att fullständigt leva i nuet och glömma allt annat. Jag borde lyssna till den oftare.

Magi-cat
2026-08-24 10:47
2

Åh, den är så fin! 🎵

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Carmarino
2026-08-25 19:46
3

De fyra årstiderna är en av mina favoriter också. Dessutom hade jag en katt en gång som var helt förtrollad av den. Hade teven på när den spelades och katten satt blickstilla med ögon och öron riktade mot teven. Så satt hon hela konserten. Så jag var ju naturligtvis tvungen att köpa skivan till henne. (Det var på den tiden det bara fanns LP-skivor.) Har den kvar än idag. 😺

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Magi-cat
2026-08-25 21:19
3

#4 Underbart, det måste vara något riktigt speciellt med den musiken! Och katten! 😻🎵

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Carmarino
2026-08-26 03:06
3

#5: Ja, verkligen. Min favorit är Våren, men alla årstiderna är bra. Hon tyckte nog om dem allihop. 😺

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

NeferNefer
2026-08-26 16:45
3

Så härligt med katten 😊💝

"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon