Nobelprismuséet 2024
Idag 10 dec delas Nobelpriset ut och Nobelprismuséet är extra festligt med många aktiviteter. Passa på att besöka det om ni har möjlighet.
"Under Nobeldagen fylls museet av festliga aktiviteter – avnjut en trerätters Nobellunch till tonerna av en klassisk solist, följ livesändning från Nobelprisutdelningarna i Oslo och Stockholm eller följ med på en guidad visning i vår utställning Sakerna som förändrar världen.
I utställningen Nobel Creations kan du uppleva konstnärliga tolkningar av årets Nobelpris i form av klänningar gjorda av modestudenter på Beckmans designhögskola.
Nyfikna barn kan bli sakletare i museet med vår frågesport för hela familjen.
I museibutiken finns ett noga utvalt och unikt sortiment med böcker, presenter, smycken och leksaker. Passa på att köpa julklappar då butiken erbjuder 10 % rabatt denna dag.
Musikerna Jakob Lindhagen och Vargkvint spelar live mellan 13.00-16.00."
https://nobelprizemuseum.se/nobeldagen-2024/
Muséet är sevärt även andra dagar med spännande utställningar m.m.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
- Redigerat 2024-12-10 09:45 av Magi-cat
Jag har en FB-del vänner från Stockholm är det är helt fantastiska bilder jag sett, som de delat. Hur fint de gjort och smyckat, med ljus, färger, konst, utställningar…
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
#1 Vad kul att du fått bilder! Det låter toppen, ungefär som jag föreställt mig, och är säkert mycket intressant dessutom! ❤
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen