Kulturtant iFokus

Kulturtant

Etiketter: kulturevenemangkonstfoto
Läst 27 ggr
Magi-cat
2

Popkonst à la Andy Warhol

Det här vet jag ingenting om mer än det som står, men det verkar kul 🙂 Om någon har vägarna förbi Linköping.

Från Passagen Konsthall på FB:

"Kom och testa på vårt sprillans nya fotobås här på Passagen!
Sätt dig framför kameran, ta ett foto med en enkel knapptryckning, och se på skärmen hur ditt foto förvandlas till popkonst á la Andy Warhol. Vill du sedan skriva ut din bild är det bara att komma till kassan och köpa utskrifter för 40:- styck, eller för ett rabatterat pris på 3 st för 100:-
Vill du bara se vår utställning så erbjuder vi som vanligt fri entré!
Välkommen"

https://www.facebook.com/reel/786690180187992

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Nu har vi börjat få igång vårat fotobås här på Passagen Konsthall! Bli den första att få ett eget Warhol-inspirerat foto av dig själv!. Sleeping Lion · Photo
NeferNefer
1

Så roligt!

"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon

Maria
1

Jättekul🙂

/Maria

Magi-cat
1

Lite mer:

"Nu visar konsthallen Passagen i Linköping en utställning där ett par originalverk och tryck av Warhol själv visas jämte fotografier, filmer och kuriosa med kopplingar till den legendariska konstnären"

"Här finns bland annat en sällan visad, tidstypiskt psykedelisk film med Velvet Underground av Ronald Nameth, en komplett samling av Warhols skivomslag, ett gäng utställningskataloger samt böcker, tidningar och lite annat småplock."

"För en liten, lokal konsthall som Passagen är det förstås omöjligt att skapa en regelrätt Warholutställning. Att låna in, försäkra och skaffa tillstånd att visa originalverk är en lika kostsam som segdragen process. Genom att göra en utställning om Warhol, snarare än med honom, kommer man runt många av problemet"

https://www.dn.se/kultur/spar-av-andy-warhols-guldglans-pa-utstallning-i-linkoping/

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Konsthallen Passagen i Linköping visar foton, filmer och kuriosa kopplat till Andy Warhol. För Bo Madestrand är fotona höjdpunkter.