Jane Goodall 90 år!
Igår, visserligen, men jag önskar henne god hälsa och stor lycka, och jag önskar att hennes arbete ska fortsätta blomstra!
We are a global community conservation organization that advances the vision and work of Dr. Jane Goodall. By protecting chimpanzees and inspiring people to conserve the natural world we all share, we improve the lives of people, animals and the environment. Everything is connected—everyone can make a difference.
"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon
Instämmer varmt! 🌹❤🤗😻
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Instämmer också! Jane Goodall är fantastisk. Jag hade förmånen att få höra henne i Furuviksparken utanför Gävle en gång. Både i början och slutet av sitt tal sa hon långsamt, med allvarlig stämma: "We only have ONE EARTH". Ord som jag ofta tänkte på under den hemska torrsommaren 2018, då vi inte hade regn på flera månader och stora bränder rasade på flera håll i Sverige. Vi har bara EN JORD. Den måste vi vara rädda om.
Rådjursboken av Rådjurstoken: https://butik.naturcentrum.se/produkt/i-daphnes-marker/
En av mina stora idoler sedan många år. Hade förmånen att få höra ett föredrag för några år sedan och fick då min bok "I människans skugga" signerad - 40 år efter jag köpt den.
Vilken människa - vilken kraft och passion. 🥰
Instämmer också varmt!
/Désirée
#4: Jag instämmer också!