Kulturtant iFokus

Kulturtant

Etikett: böcker
Läst 51 ggr
Magi-cat
2

Bokrean 2023 - några fynd?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu börjar årets bokrea, något många ser fram emot! 👍😀📚📚📚

Har du redan gjort några fynd eller har du planerat något?

Lycka till med många sköna läsestunder!

bild från pixabay.com

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

• Redigerat 2023-02-21 09:16 av Magi-cat
Tarotstollan
2

Jag har kollat igenom Akademibokhandelns katalog men hittade bara några enstaka böcker jag kan tänka mig, får se när jag får tid att gå till dem och kolla.
Ofta har ju bokhandeln egna böcker som de säljer ut, så jag hoppas att jag kan få tag i något där.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Magi-cat
1

Det var inte alls så mycket böcker som "förr". 😎 Det fanns dock en hel del att välja på.
Jag köpte "Skapa med Mumin" med jättefina beskrivningar på hantverk med mumininspiration. Bara 39:-! En vanlig Muminbok blev det också.

Dessutom Stefan Einhorn: "Konsten att göra skillnad". Den verkar bra.

Tarotstollan
2

Ja, det verkar som bokrean mer eller mindre har spelat ut sin roll!
Det var inte alls som förr, då det var så mycket böcker och folk så man knappt kunde röra sig utan att riskera riva ner något eller fick stå i kö för att komma fram till borden.
Jag fick tag i de två böckerna jag ville ha, en med Barack Obama & Bruce Springsteen och en bok av Simona Ahrnstedt.

Torparmor
1

Alla mina bokhyllor är fulla och jag har ett antal kartonger och lådor med böcker. Jag försöker lämpa över en del till vänner som älskar att läsa.

Jag har haft köpstopp rätt länge och bara tillåtit enstaka faktaböcker. Så jag är flitig lånare på biblioteket. Vi har så bra så vi kan botanisera via nätet bland alla länets biblioteksböcker, beställa och sen hämta på valfritt bibliotek när böckerna är lediga.

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Magi-cat
0

Just nu letar jag igenom kvarvarande reor efter kristallböcker. 🤗💎

Tarotstollan
1

Jag har massor av kristall böcker men numera ligger de bara och samlar damm. Inte så att jag egentligen tappat intresse för dem bara det att jag orkar inte med dem just nu. Kanske behöver en extra super stark sten men vet inte vilken för att få energin tillbaka?

Har du hittat några böcker?