Kulturtant iFokus

Kulturtant

Etiketterkulturevenemangutanför-ämnethögtider
Läst 25 ggr
Magi-cat
3

Största pepparkakshuset?

Många bygger pepparkakshus så här års och många formidabla skapelser kan avnjutas bildligt och bokstavligt. Här är ett som - kanske - är landets största. Det finns på ett äldreboende och ser verkligen fantastiskt ut!

https://sverigesradio.se/artikel/aldreboendet-kan-ha-byggt-landets-storsta-pepparkakshus-tog-fem-veckor?fbclid=iwar0je5itg9sstu_bojsk_rw0u9jv3rdlzl21xdxib9bzh1pqew_2wybbe_w

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

1,5 meter gånger 1,8 meter – boende och personal på äldreboendet Brunnsgatan 15A i Lund tror att de byggt Sveriges största pepparkakshus."Det kan det mycket ...
Magi-cat
2

Han har gjort flera kända byggnader i pepparkaka men i år blev Robert Johannessons pepparkakshus betydligt större än tidigare. Under en månads tid har han byggt upp trollkarlsskolan Hogwarts från J.K Rowlings böcker om Harry Potter. – Jag har en regel när jag bygger, allt ska vara ätbart, säger Robert Johannesson.
Magi-cat
1

I kategorin "alla andra som bakar" i tävlingen om årets pepparkakshus på Arkdes i Stockholm vann Farstabon Matilda Granelli Carlborg. Hon tog hem vinsten ...