Ett hem i orange
Visst är orange en alldeles underbar färg att inreda med? Man blir så glad av orange! 🧡
Främst tänker jag på textil, gärna i "retro"stil av skickliga textildesigners, men det finns även möbler vilket vi som såg Antikrundan för några veckor sedan upptäckte. 🙂
Vad tycker ni om orange i hemmet? Lägg gärna in bilder!
https://www.nwt.se/2022/01/23/orange-ar-lottas-farg-jag-blir-sa-glad-av-den/
Antikrundan, vid ca 25 min:
bild från pixabay.com
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Jag gillar mest brandgult 😉
/Maria
Jag gillar färgen orange /brandgult att måla med men inredning vet jag inget om, här hos mig är allt ihop plockat från hela släkten så ingen stil som passar med den färgen.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag har också lite blandat. 🙂 Men en del orange textil som jag tycker väldigt mycket om har jag. Ska bestämt "skylta upp" det lite bättre, det känns så.🧡🟠
Det är något alldeles speciellt med orange och 70-tal en varm färg som jag tycker vi har avsaknad av idag men den verkar vara lite på intåg med insikten om att ta vara på retro så vi får säkerligen se mer av färgen framöver 🧡
Gillar brandgult/orange som färg, men tror jag fick en överdos av det på 1970-talet i inredningen. Hade väldigt mycket orange bland det bruna på mitt flickrum, så nu känner jag mig inte så sugen på att inreda med den färgen. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#5 Det kanske kommer tillbaka igen efter ett uppehåll? 😁🧡
Det bruna kan jag nog hoppa över ett tag till, känner jag, men orange …. mmm …..
#6: Har ju haft ett uppehåll på snart 50 år, så jag tror inte det kommer tillbaka. 😄
Inte nog med att jag hade mörkbruna möbler, jag hade mörkgröna tapeter också. Fick välja dem själv och tyckte de var sååå snygga då. 😖😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Nämen brunt och orange går utmärkt ihop 😎
Har ni inte tänkt på det vilken fin mix det gör färgmässigt det är så häftigt så om ni bara visste och sen alla regnbågens färger då har vi pricken över i-et 😎
Sen har vi den där bruna maten och ja jag lagar den än idag för jag älskar 70-talet 👴🏻
Har några gamla foton från det rummet. Ska se om jag hittar något som visar färgerna. 😊
#7 Åh, mörkgröna tapeter …
Jag var i ett rum för ett tag sedan med mörkgröna gobelängtapeter … Mysigt! 😍😁
#8 Man blir som glad av färger. 🙂🔸🧡
#10: Mina var inte gobelängtapeter. De hade ett flätat mönster vill jag minnas, så det var lite olika mörkgröna nyanser.
Vi har mörkgröna väggar i sovrummet . Mycket vilsamt 😉
/Maria
Såg att jag lagt ut en del bilder i den här tråden:
https://minafoton.ifokus.se/discussion/1412471/antikrundan-flickrum-1974
Tapeterna ser nästan gulgröna ut på bilderna, men jag minns dem som mycket mörkare.
Hade orange dynor i stolarna, som inte syns på bilderna (en av dynorna finns dock med på en bild längre ner i tråden), och en orange bordslampa, som inte heller kom med på någon bild. De orange backarna har jag kvar. Har några av mina LP-skivor i dem. 😊
- Redigerat 2022-02-14 18:50 av Carmarino