Låna kläder för klimatet!
Vilken fantastiskt bra idé!
Istället för att köpa kläder som mesta tiden hänger oanvända i garderoben, ska man enligt den här idén kunna låna och lämna tillbaka -ungefär som på ett bibliotek!
"Projektet Lånegarderoben har utvecklats inom Circular Hub vid Science Park Borås, som är en del av Högskolan i Borås. Tanken med lånegarderoben är att konsumenter som ett alternativ till att köpa kläder ska kunna låna plagg."
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Vilken bra idé! Man kan ju hyra festkläder.
/Désirée
Så smart.
/Maria
#0:
Så fiffigt ! Det är ju en toppen ide!! 😊👍
HH 🙂
Det här är en alla tiders fin ide även om jag själv inte skulle kunna nyttja den men den är bra och det är ett gott tänk att nyttja saker på rätt sätt.
Jag är nog den som är oerhört bortskämd med kläder, ingen annan ska ha använt dom och jag köper för mycket det är jag fullt medveten om men jag är oerhört noga med att lämna in sånt jag inte använder till välgörenhet och då ska kläderna vara hela och rena så dom kan användas av någon annan inget slarv det ska vara snyggt och propert.
Även om jag inte alls skulle kunna tänka mig att använda kläder som andra har haft så ser jag en positiv tanke och utveckling som jag hoppas får ringar på vattnet och sprider sig för många kan tänka sig att återanvända på det här sättet även om jag inte alls kan så är det något fantastiskt bra 👍🏻
Smart.
Nu har jag jui noll intresse av kläder.Har väldigt få plagg och bryr mig väldigt lite om kläder.
Stolt ägare till tre La permer