Kulturtant iFokus

Kulturtant

Etiketter: övrigttraditionerhumor
Läst 60 ggr
Magi-cat
5

Skärtorsdag och 1 april

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skärtorsdagen (tillika 1 april) bjuder på kvastiga resor, omgärdade av årets coronarestriktioner! Se upp i luftrummet, de flyger under radarn!

https://hittekatter.ifokus.se/discussion/1498819/katt-tanter-pa-vag-mot-blakulla…!

På Hittekatter hittar vi också mumsiga och mus-tiga nyheter från årets Dr Cheater! (Missa inte den! det finns något för alla!

https://hittekatter.ifokus.se/discussion/1499248/nya-rekommendationer-om-vad-din-katt-bor-ata!-fran-mush-till-mus.

Vilka mer fyndiga och roliga 1 aprilskämt har ni hittat?

bild från pixabay.com

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Sajten för dig som bryr dig om hemlösa katter och vill höja den vanliga huskattens status. På Hittekatter i Fokus möter du kattälskare från hela landet, samt representanter från olika katthem. Vi har tillsammans en bred kompetens när det gäller allt som har med katter att göra.
  • Redigerat 2021-04-01 10:26 av Magi-cat
Magi-cat
5

Scouterna ger ut en kokbok om ätliga kottar:

"Scouterna bjuder här på några smakprov ur boken, som säkerligen kommer göra succé på framtida hajker och middagsbjudningar. Klicka på respektive bild för recept ✨

1. Beurre de la Corne
  2. Makaroner & Kottbullar
  3. Pannakotte med kanel
  4. Värmande tallkotte-soppa med tomat
  5. Äppelpaj med frasigt kott-täcke
  6. Grankotte Pannkakor
  7. Glass med kottströssel
  8. Kotte med bröd"

Man vet förstås aldrig …Makaroner och kottbullar kanske inte är så dumt? 😀

Magi-cat
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

"Librarians react". Även bibliotekarier finns numera på Youtube. 😎🤣

Magi-cat
1

Tyvärr, det går åt helvete. (Tur att det är 1 april och publiceras av Faktabaserade optimistiska nyheter.)

"Till skillnad från de flesta andra moderna metastudier så har denna studie genomförts för hand, manuellt på papper.

– Vi har hanterat drygt 27 miljarder pappersark och sorterat 6,5 miljoner pärmar. Det har varit ett tungt arbete, men våra tidigare studier visar att man lär sig mer genom att jobba med papper än med dataapparater, menar Gnelinskij."

https://www.warpnews.se/all/det-gar-at-helvete-visar-ny-forskningsstudie/?fbclid=IwAR0VIjITsBps3hCoQwzY3j01IsyUCSDS7l-QqZCWqxpaHQIgZNfUVUf03NY

Forskare vid Basarov-universitetet i Jekaterinburg har genomfört den största metastudien, alltså en studie av andra studier, som någonsin genomförts och slutsatsen är tydlig.
Magi-cat
1

Miljöpartiet vill att fler tunnelbanestationer får en egen katt. Forskning visar att katter på stationerna minskar stressen samtidigt som det ökar trygghet...
Magi-cat
1

Värmlänningar som lånar böcker i bokbussarna kan också köpa vin eller sprit där. Intervjuer med Åke Hermansson, Evert Fransson, Systembutikschef, Lena Poignant, biblioteksassistent, Britta Högberg, Hillevi Orre, Olle Orre, Rolf Kläppe, länspolismästare, och Kurt Nordblom, bokbusschaufför. Reporter: Kent Kmety