Kulturtant iFokus

Kulturtant

Etiketter: coronakulturstöd
Läst 43 ggr
Pyttelite
2

Postkodsstiftelsen delar ut kulturstöd

Föreningen Ideell kulturallians ska dela ut nio miljoner kronor till lokala kulturaktörer som hembygdsrörelser, konstföreningar och studieförbund.

Pengarna, som kommer från Postkodstiftelsen, ska nå ut till ett hundratal verksamheter under 2021.

Flera små, ideella föreningar i kultursektorn har haft svårt att ta del av regeringens krispengar till kulturlivet.

Nu har Ideell kulturallians, som samlar 18 nationella organisationer för den ideella kultursektorn, beviljats nio miljoner kronor att dela ut som krisstöd för att rädda det lilla, lokala kulturlivet.

https://www.svt.se/kultur/nytt-krisstod-nio-miljoner-till-kulturens-minsta-aktorer

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Föreningen Ideell kulturallians ska dela ut nio miljoner kronor till lokala kulturaktörer som hembygdsrörelser, konstföreningar och studieförbund. Pengarna, som kommer från Postkodstiftelsen, ska nå ut till ett hundratal verksamheter under 2021.
Magi-cat
1

#0 Det känns som en positiv nyhet att även det lokala föreningslivet som "hembygdsrörelser, konstföreningar och studieförbund" får stöd!

Annars kan jag tänka mig att föreningslivet kan få svårt att återhämta sig.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Pyttelite
1

Ja den typen av föreningar är mkt viktiga!

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.