Kulturtant iFokus

Kulturtant

Etiketter: politiksamhällsfrågor
Läst 235 ggr
Magi-cat
5

Naturarvet, gammelskogen

Nu är det inte längre möjligt att "klicka för gammelskogen" som vi gjort så länge bl.a. på denna sajt.
Men kampen för att rädda naturarvet måste gå vidare!

Här är ett exempel från Arvidsjaur, där Sveaskog trots protester avverkat 200-årig skog!

"– Det är skandalöst att Sveaskog har gått in och avverkat denna värdefulla skog trots alla protester. Istället för att agera föredömligt agerar Sveaskog oerhört nonchalant genom att fortsätta avverka sina skyddsvärda skogar trots kännedom om deras höga naturvärden, säger Julian Klein, talesperson för Skydda skogen, i ett pressmeddelande."

Det är så sorgligt och hänsynslöst!

https://tidningensyre.se/2020/8-april/naturskog-avverkad-i-arvidsjaur/

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

wildfire
4

Det här känns så sorgligt för som vi har kämpat och klickat för skogen genom åren, jag blev riktigt ledsen när jag läste det här för vi måste vara rädd om vår natur för det är den som ger oss liv och vi ska se till att vi ger den liv tillbaka och leva  sida vid sida med varandra 😢

Magi-cat
3

#1 Vi har i alla fall gjort vårt bästa. 🌺🌲

Så sant, sida vid sida.

Magi-cat
4

Saknar våra "klick". 😢🌲❤️

wildfire
4

Samma här det är en saknad, man vill klicka för det hör vardagen till nu för så många av oss att rädda liv och vår natur  ❤️

Jag är förvånad över att inte fler svarat i den här tråden Katten 🤔 jag menar det är så viktigt och så många hängde på men när det tog slut vart tog alla vägen  🤔

Skogen behöver oss fortfarande och vi ska kämpa för vår natur i alla lägen och till varje pris bevara den men det var som om allt plötsligt dog ut  så hur ärligt  ment var det att klicka tänker jag 😕 ville man bara umgås lite i en tråd  eller ville man verkligen ställa upp för gammelskogen på riktigt , hmm jag blir misstänksam och  sur på kuppen   😕

Jag klickar visuellt varje dag för både skog och mark och det tänker jag fortsätta att göra för naturen det är den som skapar liv och harmoni hos oss och vi behöver varandra ❤️

Magi-cat
1

Gammelskog är livsviktig för den biologiska mångfalden och många arters överlevnad. Hälften av skogarna saknar säkert skydd och huggs ner snabbare än de skyddas. Nu lanserar Outnorth ett initiativ för att tillsammans med sina kunder och Naturarvet bevara Sveriges gammelskog.
  • Redigerat 2021-11-15 20:50 av Magi-cat