Övrigt

Upplyftande i coronatider

2020-03-21 13:28 #0 av: Magi-cat

Bli som en katt:

Karantäna som en #prao 🐈
#caturday

Bilden kan innehålla: text där det står ”The cats are on day 3,721 of their stay at home quarantine. They have some lessons for us amateurs. Lessons like: Nap early, nap often. Seek out sunbeams. Eat on a regular schedule. Keep yourself clean. And most importantly, it's ok to run up and down the apartment screaming when it all gets to be too much. Just take a nap afterwards.”

"Ingenting kan inte existera i evighet." (S. Hawking)

Anmäl
2020-03-21 15:09 #1 av: Sindri

Jag kollar aldrig Insta utom hennes. Gör mig så upplivad mitt i all sk-t.

Anmäl
2020-03-25 21:42 #2 av: Magi-cat

Gå ut i vårsolen, säger smittskyddsexperten!

"– Det är väldigt många som sitter hemma och det ska ni inte göra. Ni ska gå ut och promenera i vårsolen. Ta frisk luft. Ta med en kompis och gå på en meters avstånd. Krama inte grannen. Ta med dig en termos och sätt dig på en parkbänk. Det är farligt för hälsan att sitta hemma också, säger han i Morgonstudion."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/johan-gieseckes-coronarad-ga-ut-i-varsolen?fbclid=IwAR3XuTIpPsx2oPvktR-5ZylTOGO8080dd6THk0gO_ddfxUfz-K8P-MpptH4

Det tycker jag låter vettigt! Sol och friskt luft behövs! (Och tänk naturligtvis på alla förhållningsregler om att hålla avstånd, inte gå ut om man är det minsta ofrisk, tvätta händerna och allt det där ...)

När kommer det att vara över? Även där har Johan Giesecke ett tröstens ord:

"– Det går inte att veta. Men min magkänsla säger att det kommer att börja lugna sig i slutet av maj. Det bygger jag på att jag har hållit på med smittskydd i 40 år. Det här är den femte stora pandemin i världen som drabbar Sverige som jag varit med om, säger han."

Anmäl
2020-03-27 10:10 #3 av: Magi-cat

"Se ilden lyse" med Kvindelige studenters sangförening, på ett alldeles speciellt sätt passande för dessa tider. Underbart!Hjärta

https://www.ba.no/netthit-med-se-ilden-lyse-det-er-helt-vilt/s/5-8-1264852?fbclid=IwAR2jE53ToAwGV6txkHj38Jysbck90PQ7ourkWPR_NSwEEHNDuDdFMh3lpXQ

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.