Annons:
Etiketterpolitiksamhällsfrågor
Läst 251 ggr
Magi-cat
2020-03-14 20:52

Ett hav av hopp

Vi behöver massor av hopp, kärlek och omtanke i dessa dager. (Och alla dagar,) Ibland blir det ändrade planer och inte riktigt som man tänkt sig pga omständigheterna, men det gäller att anpassa sig så det blir bra ändå.

Greenpeace skulle ha invigt installationen "Ett hav av hopp", men nu ställs den stora invigningen in.

MEN vi kan påverka installation och makthavare digitalt!

Så här säger man från Greenpeace:

"

Greenpeace


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Magi-cat
2020-03-14 20:55
#2

"Inför nästa vecka har vi planerat en jättegrej på centralstationen i Stockholm. Tanken är att, med en en 200 kvadratmeter stor konstinstallation, ta kärleken till haven in i hjärtat av staden och engagera så många människor som möjligt i vårt arbete för att skydda livet i världens allt mer hotade hav. 

Två enorma knölvalar kommer att dyka upp på Centralstationen och ett hav av plastskräp som samlats in på svenska stränder kommer utgöra ett interaktivt konstverk. Tanken är att alla som passerar kan delta i havskampanjen och skicka sitt budskap till utrikesminister Ann Linde - som just nu kan kan spela en avgörande roll i att skydda våra hav. 

Men, ibland förändras omständigheterna och det gäller att anpassa sig. 

Mot bakgrund av utvecklingen för hur det nya Coronaviruset sprider sig i samhället och de riktlinjer som gått ut för att minska smittspridningen har vi beslutat att ställa in invigning som vi ursprungligen planerat för utställningen. Vi kommer inte heller ha personal och volontärer på plats. 

Men! Du kan påverka både vår installation och makthavare ändå - fast digitalt!

Installationen kommer byggas upp på centralen som planerat och vi arbetar just nu på att anpassa installationen så det blir möjligt för besökare att interagera med installationen och delta i kampanjen via sina mobiler och på nätet. 

Skydda haven nu! Protestera digitalt HÄR"


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
2020-03-14 21:02
#3

Vad bra att det går att genomföra ändå fast på ett annat sätt. 👍

"Hav av hopp" var ett talande namn om man tänker metaforiskt och på hela politiska läget. Det är mörkt och mörkare än vad det varit på många år men det växer också ett hav av hopp, omtanke, solidaritet… som jag tror kommer att växa sig starkare.

Magi-cat
2020-03-14 21:24
#4

❤️🌊


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: