Annons:
Etiketterklädertextilnaturmaterial
Läst 236 ggr
Magi-cat
2020-02-18 09:30

Vänlighetens vägg

Återbruk är bra på flera sätt, för miljön och att minska slöseriet med naturresurser. Det är också  bra att kläder man inte använder längre kommer andra till nytta, t.ex. att de kan skänka värme åt de som behöver plagget bättre.

I Kristianstad har man börjat med en "Wall of kindness", vänlighetsvägg där man kan hänga upp ett plagg man skänker. Den som behöver kan sedan gå dit och hämta ett passande.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/godanyheter/a/0n7GX0/vanlighetsvagg-tar-plats-i-kristianstad?fbclid=IwAR2w6FaJk4MDrQjjE9ymBpL0diOjmfgDqqakruLIc0E92t9jLacgpG16m38


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Maria
2020-02-18 09:42
#1

Så smart🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

DesK
2020-02-18 09:54
#2

Så bra! Hoppas att det kommer på fler ställen!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Magi-cat
2020-02-18 09:55
#3

Jättefint!

Det finns visst på en hel del ställen!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

DesK
2020-02-18 09:58
#4

Även i Sverige? Det behövs ju verkligen, med på på att stämningen mellan människor här har blivit så hård.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Magi-cat
2020-02-18 10:06
#5

Har nu läst att det finns även i Uppsala, Borås, Gävle, Kungsbacka, Tranås, Karlstad etc…

Bra initiativ!🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: