Annons:
Etiketterpolitiksamhällsfrågor
Läst 261 ggr
Magi-cat
2019-11-20 08:52

Nätänglar - visst finns de!

Det finns så mycket hat, fejk news och elände på nätet så man vill mest ge upp ibland.

Därför är det så himla bra att lyfta fram även de nätänglar som finns! 

Det är för femte året som Årets Nätängel i olika kategorier utses. I år var det stor gala på Nalen i Stockholm:

"Den femte upplagan av Årets Nätängel är avgjord och Elza Dunkels vinner för sitt långa och viktiga arbete att genom bättre kunskap och förståelse skapa ett tryggare och trevligare internet för alla. Priset, som instiftades för fem år sedan av mySafety Försäkringar vill uppmärksamma personer och initiativ som aktivt arbetar mot hat och hot på nätet.

Samtidigt som Elza Dunkels utsågs till Årets Nätängel 2019 prisades Atilla Yoldas i kategorin Årets Nätängel media, Hanna Varmaz i Prins Carl Philips och Prinsessan Sofias stiftelses hederspris till Årets Nätängel barn och ungdom, Facebook-gruppen Heja Livet i VeckoRevyns specialpris till Årets Nätängel för jämställdhet samt Henrik Jonsson i kategorin Årets Nätängel gaming."

Bra jobbat och grattis! 🌺🏆
Det är så bra med positiva insatser och inspiration och att detta viktiga arbete uppmärksammas!

https://www.mynewsdesk.com/se/mysafety/pressreleases/elza-dunkels-aer-aarets-naetaengel-2019-haer-aer-alla-vinnarna-2944932?fbclid=IwAR3goxfQtBF-wQEgSIyfylqKNm7qGzzsgXkaCUt6HV8WAFOlMrH8SgXMjZM


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Lussan20
2019-11-20 09:35
#1

Du är en nätängel här på iFokus!🤗❤️från WL🌺

Magi-cat
2019-11-20 11:47
#2

#1 Du är verkligen snäll, Wonnalesan! 🤗❤️

Tyvärr kan jag nog inte leva upp till det, men du är en nätängel tillsammans med flera här på iFokus! ❤️🤗

Det behövs så väl, strimmor av hopp, av ljus, glädje och inlevelse för att göra skillnad. Även en aldrig så liten insats kan vara av betydelse.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tant Grön
2019-11-20 20:07
#3

Ni är båda nätänglar. Finns flera på iFokus. 🤗🌺

Magi-cat
2019-11-20 20:18
#4

#3 Detsamma, Tant Grön. 🌺🤗


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tant Grön
2019-11-20 20:33
#5

#4 Tack! 🙂🌺

Lavine
2019-11-20 22:18
#6

#0 Det var ju en jättebra grej!

Annons:
Upp till toppen
Annons: