Annons:
Etikettövrigt
Läst 207 ggr
Magi-cat
2019-10-04 08:42

Djurens dag 4 oktober - eller kanelbullens?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

4 oktober är det Djurens dag!

Djurens dag är en internationell temadag för djuren, för djurrätt och djurskydd. Den startades 1931 av ekologer i Italien för att uppmärksamma djurarter som hotades av utrotning. Wikipedia

Djuren ska förstås firas och uppmärksammas varje dag, men bra med en egen dag för dem!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Magi-cat
2019-10-04 08:45
#1

Och så var det det där med kanelbullen. Det är även kanelbullens dag idag. 🙂

Här är en lite annorlunda vinkling på den dagen: Kanelbullar - ingen väg ur fattigdom.

"   Kommunfullmäktige i Lidingö har i dagarna klubbat igenom ett tiggeriförbud. Moderaternas Daniel Källenfors berättar varför:

– Vi vill ha ett tiggeriförbud för tiggeri är ingen väg ur fattigdom.

   Det finns många saker som inte är någon väg ur fattigdom. En sådan sak är till exempel kanelbullar. Vi bekämpar inte fattigdomen genom att baka kanelbullar eller äta kanelbullar. Kanelbullar hjälper inte de människor som saknar pengar."

https://www.magasinetparagraf.se/nyheter/kronikor/187917-kanelbullar-ar-ingen-vag-ur-fattigdom/?fbclid=IwAR3Zyp9kb-Vlg4hCRBSSU2TOIJRD9PvUJ2syVQPWliS267FtR1A1GUb2vBs


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[[eskils_]]
2019-10-04 10:02
#2

Självklart är 4 oktober dagen för djurrätt och djurskydd! 🐶🐱❤️🏆

(Kanelbullar kan man äta när som helst, fattig eller rik… Handlar bara om marknadsföring för att tjäna pengar.)

Magi-cat
2019-10-04 10:27
#3

#2 👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: