Annons:
Etiketterklädertextilnaturmaterial
Läst 708 ggr
Amandla
2019-06-22 10:49

Handdukar blev klänningar

Återbruk ligger mig varmt om hjärtat, det är bra för plånboken och miljön och dessutom en rolig utmaning att förvandla något gammalt till något nytt. Det här gjorde mig både glad och inspirerad:

Högar med handdukar blev eftertraktade sommarklänningar


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Magi-cat
2019-06-22 11:17
#1

#0 Wow, vilket bra projekt på alla sätt! Och vilka snygga klänningar det blev! 😍

Gamla handdukar är ofta så välgjorda och vackra (jag har själv en hög som jag ärvt) att de förtjänar att användas och synas!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Amandla
2019-06-22 11:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag sydde en långklänning för ett antal år sen av gamla dukar, men sen blev den alldeles för stor för mig  så jag skänkte den till Myrorna.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Magi-cat
2019-06-22 11:28
#3

#2 Vacker! 😍

Gamla fina dukar är också bra återanvändning!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Amandla
2019-06-22 11:29
#4

Tack! Blir onekligen sugen på att sy något liknande igen, men den här gången utan foder 😞<- överhettad Amandla


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Sindri
2019-07-07 12:02
#5

Det där var ju käckt!
Gamla linnedukar och handdukar blir som nya. Jag har färgat många och sytt t ex underklänningar och underkjolar av - jättesköna.  Som handduk är det oerhört skönt att torka sig på  (frotté river för mycket), snällt mot håret. Tar liten plats när man reser.
Bra som foder i väskor - om man nu syr sånt, påsar till frukt och grönt. Eller en reservshoppingväska om det är riktigt grovt linne.

Har ärvt linnehanddukar en masse, och hur många diskhanddukar som helst behöver man inte så jag har färgat en del och använder som hnadhanddukar.

Älskar återbruk i alla former.

Upp till toppen
Annons: