Annons:
Etiketterlitteraturböckerpoesi
Läst 254 ggr
Soligajag1
2019-05-16 07:25

Godmorgon solen !

Godmorgon ! 

O sole mio , . . ☀️ 

Vädergudarna är snälla mot oss idag ,  sitter här med mitt morgonkaffe och njuter av tystnaden . Trapphuset har inte vaknat ännu av alla dessa små fötter som ger sig ut i vimlet av människor , på väg åt olika håll i livets cirkel. 

Jag tittar ut från köksfönstret och ser en liten flicka trippar fram som en prinsessa med en vovve i ett koppel , hon förmanar hunden att sitta fint nu och den sätter sig genast, tittar upp på flickan som att : nu va jag väl duktig så jag får en godisbit . Flickan ger sin vovve ett hundkex ur en låda som hon har i sin rosa väska som dinglar på den andra armen . 

Kom nu Miranda hörs ett gällande skrik längre fram och då ser jag en kvinna  längre bort på vägen . Flickan börjar springa med hunden i släptåg .  Vips , , så vaknar jag ur min egen slummer . .  

Åhh, , nu kom fantasin ur minnet och gav mig denna början på MIN Novell ! 🙂🌺Fortsättning följer. ., , 

Soligajag1 ☀️

HH 🙂

Annons:
Magi-cat
2019-05-16 07:35
#1

Vackert! ☀️ God morgon sol!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Soligajag1
2019-05-16 07:40
#2

#1  Tackar!! 🙂 

Jag ska fixa bullar . 🙂 Beställning  🙂 

Hur ser din dag ut ? 

Jag ska försöka sitta i solen en stund sen , , ta en kaffe och njuta ☀️det ska visst bli uppåt 18 grader idag 🙂

HH 🙂

Magi-cat
2019-05-16 07:41
#3

Jag ska iväg till jobb + extrajobb med förtidsröstmottagning.🙂

Hoppas det soliga vackra vädret står sig ett tag.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Soligajag1
2019-05-23 08:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Godmorgon ! Nu ser jag Miranda komma trippande i knallgula gummistövlar och vovven i kopplet ! Vovven är för söt , försöker slingra sig ur kopplet , 😀🤣🐶 Men Miranda säger Fy Max , nu fick jag ett namn på vovven ! 😀👍 Mamma kommer efter i släptåg , i ett knallgult paraply! Tänk så kul , dem passar ihop som hand i handske! Kom nu Miranda säger hon , lille Kalle väntar på dig hos mormor. . 😀Kommer du ihåg att mormor hade lagat nåt speciellt till dig som du skulle få idag . .

HH 🙂

Upp till toppen
Annons: