Litteratur

Godmorgon solen !

2019-05-16 07:25 #0 av: Soligajag1

Godmorgon ! 

O sole mio , . . Sol 

Vädergudarna är snälla mot oss idag ,  sitter här med mitt morgonkaffe och njuter av tystnaden . Trapphuset har inte vaknat ännu av alla dessa små fötter som ger sig ut i vimlet av människor , på väg åt olika håll i livets cirkel. 

Jag tittar ut från köksfönstret och ser en liten flicka trippar fram som en prinsessa med en vovve i ett koppel , hon förmanar hunden att sitta fint nu och den sätter sig genast, tittar upp på flickan som att : nu va jag väl duktig så jag får en godisbit . Flickan ger sin vovve ett hundkex ur en låda som hon har i sin rosa väska som dinglar på den andra armen . 

Kom nu Miranda hörs ett gällande skrik längre fram och då ser jag en kvinna  längre bort på vägen . Flickan börjar springa med hunden i släptåg .  Vips , , så vaknar jag ur min egen slummer . .  

Åhh, , nu kom fantasin ur minnet och gav mig denna början på MIN Novell ! GladBlommaFortsättning följer. ., , 

Soligajag1 Sol

HH Glad 

Anmäl
2019-05-16 07:35 #1 av: Magi-cat

Vackert! Sol God morgon sol!

"Livet är en gåva, tiden är till låns." P. Strang

Anmäl
2019-05-16 07:40 #2 av: Soligajag1

#1  Tackar!! Glad 

Jag ska fixa bullar . Glad Beställning  Glad 

Hur ser din dag ut ? 

Jag ska försöka sitta i solen en stund sen , , ta en kaffe och njuta Soldet ska visst bli uppåt 18 grader idag Glad

HH Glad 

Anmäl
2019-05-16 07:41 #3 av: Magi-cat

Jag ska iväg till jobb + extrajobb med förtidsröstmottagning.Glad

Hoppas det soliga vackra vädret står sig ett tag. 

"Livet är en gåva, tiden är till låns." P. Strang

Anmäl
2019-05-23 08:49 #4 av: Soligajag1

Godmorgon !

Nu ser jag Miranda komma trippande i knallgula gummistövlar och vovven i kopplet ! Vovven är för söt , försöker slingra sig ur kopplet , 😀🤣🐶
Men Miranda säger Fy Max , nu fick jag ett namn på vovven ! 😀👍
Mamma kommer efter i släptåg , i ett knallgult paraply!
Tänk så kul , dem passar ihop som hand i handske!

Kom nu Miranda säger hon , lille Kalle väntar på dig hos mormor. . 😀Kommer du ihåg att mormor hade lagat nåt speciellt till dig som du skulle få idag . .

HH Glad 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.