Annons:
Etikettövrigt
Läst 552 ggr
Magi-cat
2019-02-09 17:42

Presentationstråd för medlemmar på sajten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det kom ett tips om att det vore roligt med en tråd där medlemmarna kan presentera sig själva och det tycker jag var en bra idé!

Välkomna alla som vill att göra en liten presentation av er själva eller vad ni sysslar med, vill utveckla och tycker är intressant! (givetvis gärna anonymt och med samma regler som i övrigt på sajten.)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

  • Redigerat 2020-11-03 12:30 av Magi-cat
Annons:
MariasKeramik
2019-02-11 15:01
#1

Ska jag börja…?  Jag hittade hit för att jag kollar utbudet av iFokussidor emellanåt för att se om jag hittar nåt intressant, och det gjorde jag. Kulturtant  passade mej alldeles utmärkt, mycket intressant och blandat att läsa. Blev nyfiken på de andra sidorna som Magi-cat var Sajtvärd för, och hittade på köpet "Hjärnan", "Oförklarade fenomen" och  den omedelbara storfavoriten "Fenomen".  För den allmänt natur- och populärvetenskapligt intresserade är en sida om regnbågar, halofenomen, sjungande isar, hur man fryser såpbubblor eller hur tomtebloss fungerar rena godisbutiken.

Annars hör jag hemma på KeramikiFokus. Jag började min första keramikkurs som 13-åring, och blev fast. Gick ett par år med blandad konst-och konsthantverksutbildning efter gymnasiet, och sen ett år på Capellagårdens keramikutbildning.  Pga sjukdom blev det sen varken mer utbildning eller någon yrkeskarriär. Men konst- och keramikintresset har hängt med hela livet, och jag har under några perioder haft en egen verkstad. 

Målningar, foton och keramik, som jag gjorde för 15-20 år sedan, och hela historien om hur det är att blir sjuk som ung, gå runt i vården och inte bli trodd, finns på min hemsida; www.mariasalbum.se 

Efter ett par decennier utan verkstad kunde jag till min stora lycka packa upp den igen för några år sedan, och det jag gjort sen dess, mest djurskulpturer, men  en del  annat också, finns på www.mariaskeramik.blogspot.com.

Med vänlig hälsning Maria Thulin

Magi-cat
2019-02-11 20:42
#2

Tack så mycket för presentationen, Marias Keramik, och varmt välkommen hit! 🌺🎁🎂
Det fanns mycket att läsa i dina länkar också! 

Tack för dina vänliga ord!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

MariasKeramik
2019-02-12 13:04
#3

Tack !

Nu hoppas jag det kommer lite fler presentationer. Skulle vara roligt att veta lite mer om er andra här.

Med vänlig hälsning Maria

Magi-cat
2019-11-17 21:05
#4

Någon mer som vill göra en liten presentation? 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

MonicaLagerquist
2020-09-07 18:37
#5

Ja vad ska man säga om mig. Jag bor med familjen ett barn (fyra barn är redan utflyttade) och man , ett antal katter i ett blått hus som står ute om natten.Har haft Cornish Rex katter sedan 2001 och La Perm i sen 2008 och planerar just nu min tjugoandra kull. Började som många med en sällskapskatt. Han gick i avel under en tid då han köptes ihop med två då aktiva uppfödare. Jag blev snabbt biten av utställningar och avel. Ganska snart flyttade katt två in och kort därefter katt tre.Sen bara rullade det på. Fick mitt stamnamn S*Blå Katten godkänt sommaren 2004.Jag är medlem i Västerås kattklubb.
När jag inte håller på med mina katter har jag två växthus och ett syrum att roa mig med.Läser numera inte böcker men lyssnar till en om dagen.

Mer info om mig mina katter och min familj finns på hemsidan.

m.lagerquist@hotmail.com

www.blåkatten.se eller www.xn--blkatten-b0a.se

Stolt ägare till fem La permer

Magi-cat
2020-09-17 10:01
#6

#5 Tack för presentationen, Monica! 🌷🌼 Kul att du deltar här!

Roligt med alla katter. 🐈😻 Och din andra intressen förstås. 🌸🌹


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[Månglädje]
2020-10-05 18:14
#7

Jamen ojsan vad ska man säga om sig själv då , glad skit jo men det är väl dom flesta av oss 😂

Katten har jag mött många gånger, hon kom med tidigare än mig på i fokus och jag trillade in 2008 i februari och vi har mötts på alla möjliga forum dolda som öppna.

Jag är en sån som bytte nick för jag har lite kort stubin så retade något upp mig så skulle jag minsann inte vara kvar så jag drog 😂 men vad hände jo jag kom alltid tillbaka.

Minns ni Mossquinnan hon la ut den här videon åt mig på några dolda sajter 😂😂😂

https://www.youtube.com/watch?v=ZKieEwru3HI&ab_channel=ChristianOlsson

Som en gummiboll kom jag alltid tillbaka och det är inte så konstigt för hur det är så har jag skapat trevliga kontakter något jag trodde var omöjligt online för jag är en sån där konservativ typ som inte accepterar nytt och jag minns hur jag sa att jag aaaaaaldrig någonsin ska falla offer för den här formen av kommunikation men jag trillade dit 😂😂😂😂 med egna forum och allt 😂😂😂😂

Som person då, ja vad säga framåt kanske för mycket för mångas smak för jag räds inget och jag älskar livets utmaningar oavsett dom är svåra eller enkla så har dom en mening och det är något att vara rädd om för varje del av vårt liv är en erfarenhet oavsett med eller motgång.

Jag har alltid utmanat livet oavsett vad det rör sig om, jag älskar djup och höjder och lever på adrenalinkickar och utsätter mig för många faror medvetet och varför JO för livet är till för att leva 😎

Jag är ingen speciell kulturtant men jag älskar kultur i alla former där också 🤣 fast jag är så konservativ och konservativ är just det att bevara vår kultur och vårt leverne levande 😎 då kommer vi långt 😎

Magi-cat
2020-10-05 18:17
#8

Välkommen Heike, tack för presentationen! 💗 Roligt att du vill vara med!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: