Annons:
Etikettövrigt
Läst 501 ggr
Magi-cat
2018-11-19 11:15

Vit måndag

Som en reaktion mot köpgalenskapen, överkonsumtionen och Black Friday kommer nu #whitemonday eller Vit Måndag.

Ett gott initiativ!

Vit Måndag infaller måndagen före Black Friday, alltså i år 2018 den 19 november.

Vit Måndag vill lyfta fram cirkulära alternativ som motpol till köphetsen.

https://www.whitemonday.se/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Tant Grön
2018-11-19 11:41
#1

Brukar aldrig handla på Black Friday. Vit måndag passar mig bättre. Gillar ju att återbruka och ta tillvara.

Magi-cat
2018-11-19 11:47
#2

#1 Instämmer helt! 👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2018-11-20 07:59
#3

Jag handlar inte heller på Black Friday. Främst med tanke på överkonsumtionen och den hemska hetsen att slösa och ständigt köpa nytt, men också för att jag faktiskt tycker att såna påhittade "helger" är tramsiga. Inte rolig-tramsiga utan dum-tramsiga.

Magi-cat
2018-11-20 08:01
#4

En bunt med hysterisk reklam kom igår, alla med hetsiga Black Friday-erbjudanden…

Nej, jag går inte på det heller….


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2018-11-20 08:11
#5

Usch, hetsig reklam ogillar jag starkt. Sånt gör att jag sätter mig extra mycket på tvären.

MonicaLagerquist
2018-11-20 10:29
#6

Vit måndag låter som en bra

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
wildfire
2018-11-20 13:30
#7

Ett jättebra initiativ och visst är man oerhört less på den överkonsumtion som råder.Jag vägrar allt sånt där men har tidigare om åren vart en hejare på att köpa kläder som jag tröttnat på  och allt går till välgörenhet medan jag behåller mina enkla kläder och satsar på en betydligt mindre garderob.

Vit Måndag,alla tiders och vi skulle behöva många fler såna dagar om året inte bara en men det är toppen toppen att den finns 👍

Upp till toppen
Annons: