Övrigt

Vit måndag

2018-11-19 11:15 #0 av: Magi-cat

Som en reaktion mot köpgalenskapen, överkonsumtionen och Black Friday kommer nu #whitemonday eller Vit Måndag.

Ett gott initiativ!

Vit Måndag infaller måndagen före Black Friday, alltså i år 2018 den 19 november.

Vit Måndag vill lyfta fram cirkulära alternativ som motpol till köphetsen.

https://www.whitemonday.se/

Hjärta "No nation can be free if it oppresses other nations" (F. Engels)

Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant och Oförklarade fenomen.

Anmäl
2018-11-19 11:41 #1 av: Tant Grön

Brukar aldrig handla på Black Friday. Vit måndag passar mig bättre. Gillar ju att återbruka och ta tillvara.

Anmäl
2018-11-19 11:47 #2 av: Magi-cat

#1 Instämmer helt! Tummen upp

Anmäl
2018-11-20 07:59 #3 av: [NeferNefer]

Jag handlar inte heller på Black Friday. Främst med tanke på överkonsumtionen och den hemska hetsen att slösa och ständigt köpa nytt, men också för att jag faktiskt tycker att såna påhittade "helger" är tramsiga. Inte rolig-tramsiga utan dum-tramsiga.

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2018-11-20 08:01 #4 av: Magi-cat

En bunt med hysterisk reklam kom igår, alla med hetsiga Black Friday-erbjudanden...

Nej, jag går inte på det heller....

Anmäl
2018-11-20 08:11 #5 av: [NeferNefer]

Usch, hetsig reklam ogillar jag starkt. Sånt gör att jag sätter mig extra mycket på tvären.

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2018-11-20 10:29 #6 av: MonicaLagerquist

Vit måndag låter som en bra

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.