Annons:
Etiketterlitteraturböckerpoesi
Läst 259 ggr
Magi-cat
10/1/18, 1:41 PM

"Personalen visar vägen" - boktips

Jag vill tipsa om en lite tokrolig bok av Maja Markhouss. Det är hennes debutroman: "Personalen visar vägen", en rysare i biblioteksmiljö med humor och debattkvaliteter.

(Jag har bara läst ett litet utdrag ännu, men skrattat mest hela tiden. 😃)

"Kajsa kände hur det tillkämpade lugnet rann som en porlande bäck ut ur hennes kropp. Samma frågor, dag ut och dag in. Eller en del handlade i alla fall inte alls om det hon egentligen var utbildad för - litteratur. och referensfrågor.
-Samma urskuldande svar som hon fick ge. Jo, det är lite krångligt, och man får logga in många gånger, haha. Men nu kommer pappret ut i alla fall! Var kan boken vara? Ja, vaaar kan boken vaijja?

Hon började sakta tappa greppet om situationen och denna sin existentiella tillvaro. Varför låg det två människor på golvet och slogs? Varför stod hon bakom en disk och svarade på dumma frågor? Varför fanns hon egentligen? 
Vad var meningen med livet? Eller bibliotek för den delen?"

Detta efter att den släktforskande äldre mannen som ville ha hjälp med en trilskande apparat rykt ihop med den genusforskande likaledes äldre kvinnan så pass att blodvite uppstått.

Och varför skriker egentligen småbarnen så mycket där inne? (Eller gör de?)

Ja, läs själv och förfäras eller förälskas. 🙂 I alla fall skratta.

https://www.adlibris.com/se/bok/personalen-visar-vagen-9789188453174

citat ur Biblioteksbladet 2018:01


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[NeferNefer]
10/1/18, 7:34 PM
#1

Haha, den låter helt underbar!!! 😃

Magi-cat
10/1/18, 7:37 PM
#2

Jag tror den är det. 😃😎


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: