Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 602 ggr
[NeferNefer]
2018-09-29 07:47

God morgon

God morgon, alla kulturtanter! Vad har ni för spännande kulturella planer för dagen? Själv tänkte jag mest ta det lugnt och odla mitt rika inre liv.

Önskar er en underbar helg! 🌺

Annons:
Magi-cat
2018-09-29 08:58
#1

Tack, Nefer, och detsamma! 🌺

Morgonen gryr solig med kall. 

Att ta det lugnt och odla det inre livet låter mycket klokt.❤️

Mina kulturella insatser denna dag lär bli ringa, men läsning av böcker står högt på listan. 🙂

Ha en fin helg allihop!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2018-09-29 10:07
#2

En sak jag ska göra är att gå igenom det material och de broschyrer jag fick på Bokmässan.

Det var så mycket intressant! Bl.a. mycket annat en broschyr som heter "Kvinnornas kamp för fred" utgiven av "Kvinnor för fred". Den ska jag läsa.

Om Kvinnor för Fred:

"Föreningen Kvinnor för Fred började sin kamp mot krig och militarism, för fred och nedrustning, i slutet av 1970-talet. Den tändande gnistan var ett kunskapsseminarium som föreningen Kvinnokultur ordnade på temat "Hur vinner vi freden?" Kallt krig rådde i världen. Upprustningen var enorm, nya kärnvapen utvecklades såväl i Europa som i USA. Det kändes nödvändigt att utöver de traditionella kvinnofrågorna också ägna uppmärksamhet åt vilken framtid som väntade våra barn och barnbarn. Det blev viktigt att bryta teknikens övertag i manssamhället och arbeta för en fredlig, mänskligare värld i samklang med naturens egna lagar. Med denna målsättning bildades KFF av kvinnogrupper runt om i landet. Sättet att arbeta, i små självstyrande grupper utan hierarkier, är hämtad från 70-talets kvinnorörelse."

http://www.kvinnorforfred.se/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2018-09-29 12:58
#3

❤️

Upp till toppen
Annons: