Annons:
Etiketterpolitiksamhällsfrågor
Läst 647 ggr
Magi-cat
2018-09-07 08:27

Tantuppror mot nazismen!

Med väskan som "vapen" och civilkurage som ledord- tantupproret mot nazismen växer! 👍

Här är exempel från Ludvika i samband med en viss demonstration där…

"– De svartklädda killarna stod med armarna i kors och bredbent, så som de gör. Vi satt där med våra tantväskor i knät och dekalerna utåt med #röstamermänskligt."

"– Tanter finns ju överallt och kunde man bara få igång ett tantuppror vore det absolut toppen. Det är bara att ta en tantväska och gå förbi där nazisterna är."

https://www.dt.se/logga-in/79-ariga-gundis-vaskprotest-mot-nazisterna-vill-starta-tantuppror-nagon-maste-gora-nagot

Och givetvis spelar kön och ålder ingen roll vid ett äkta tantuppror! 

"Får du vara med tro trots att du inte är tant?

– Jag har blivit kallad för kärring förr så det lär inte vara problem, säger Rolf Steinbach och skrattar.

DT når Gundi Almaas på torsdagskvällen som berättar att hon även välkomnar män till tantuppror.

– Alla är självklart välkomna och han får ha vilken väska han vill. "


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[NeferNefer]
2018-09-07 08:32
#1

😃Heja tanterna! Med tantkraft vrider vi världen rätt igen!

Magi-cat
2018-09-07 09:02
#2

👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

DesK
2018-09-07 09:28
#3

Heja tantkrafterna! 👍

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Sjuttan
2018-09-07 09:37
#4

Hade jag tänkt till lite tidigare skulle jag önskat starta Artister mot nazister och pensionärer mot nazister. Efter att Joel Kinnaman i förra veckan gått ut med fränt nazi-motstånd, var jag inne på att få igång "Artister mot nazister", försökte dra i tåtar gör att engagera folk men var för sent ute. Det var hemskt synd.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

[NeferNefer]
2018-09-07 09:42
#5

Grejen är ju att det ska egentligen inte behövas. Om folk bara hade vett i skallen och hade varit vakna på historielektionerna skulle det här inte ens hända.

Sjuttan
2018-09-07 11:52
#6

#5 Du har sååå rätt - men nu har det gått åt fanders!

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Annons:
[NeferNefer]
2018-09-07 11:55
#7

Ja. Vad är det för fel på folk? 😕

[Stjärnfall.]
2018-09-07 16:04
#8

Det här är för toppen toppen, fler upprorstanter åt folket 👍

Dom gör det så bra, så vågat, så imponerande tufft gjort 🌺❤️🌺

Magi-cat
2018-09-08 20:45
#9

Underbara tanter!🌺

Men vad är det för en sjuk värld när nazister får demonstrera men tanter inte får hålla varandra i hand och sjunga? 😮

#Ett 50-tal äldre kvinnor omringade i dag NMR:s tält i Ludvika för att visa sitt missnöje mot nazisternas politik.

Polisen avvisade kvinnorna.

– Vi fick inte manifestera och hålla varandra i hand, men budskapet gick fram ändå, säger Gundi Almaas, 79, som deltog i protesten."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/a2QJk4/polisen-hindrade-kvinnor-att-halla-varandra-i-hand-utanfor-nazisttalt


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2018-09-08 20:52
#10

Ja, det är ju förbaskat märkligt. Nazisterna är ju bevisat livsfarliga, det har de visat otaliga gånger, medan tanter på sin höjd är jättegulliga och kloka. Var nazisterna verkligen så rädda för de här kvinnorna att polisen fick avvisa dem?

Magi-cat
2018-09-08 20:53
#11

Det kan man fråga sig…😕


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2018-09-08 20:56
#12

Men stackars små nazister … om de nu är så rädda för att bli konfronterade av gulliga små sjungande tanter kanske de ska hålla sig inomhus i stället för säkerhets skull. Och hålla tyst. Och hålla sig i skinnet och sluta skinheadsa (fast numera har de visst hår, men principen gäller fortfarande).

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/778476-astrid-lindgren-jag-avskyr-all-natonalism

Astrid Lindgren pratar om rasism med ett skinhead: "Är du en sån där skinhead så tycker jag att du ska sluta skinheadsa"

(Bilden tagen från länken ovanför)

Magi-cat
2018-09-09 08:35
#13

Det är helt sjukt! När NMR demonstrerade i Stockholm var stora delar av staden avstängd för att de skulle få vara ifred.

När äldre kvinnor håller varandras händer och sjunger lite lågmält - då kommer polisen och hindrar dem! 😢


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[NeferNefer]
2018-09-09 08:50
#14

Ja, visst är det rubbat? Förbjud nazisterna och låt tanterna dansa och sjunga på gatorna! ❤️

Magi-cat
2018-09-09 09:00
#15

Det vore det enda rätta! ❤️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2018-09-09 09:02
#16

Precis! Nazisterna skrämmer väldigt många, och de är aggressiva och hotfulla. Ingen blir rädd för sjungande tanter - utom nazisterna, som behöver hjälp av polisen mot de små tanterna 😂

NeferNefer
2023-12-03 13:00
#17

Den här tråden vill jag putta upp. Det behövs fler sjungande tanter på gator och torg. 💝

May all beings be happy and free from suffering. ❤️Fred! 💖Solidaritet! 💝

Magi-cat
2023-12-03 17:18
#18

"Det behövs fler sjungande tanter på gator och torg. 💝"

Så sant! ❤


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: