Litteratur

"Systerskap" - Veronica Palm

2018-08-15 10:24 #0 av: Magi-cat

Är det någon av läsarna här som har läst boken "Systerskap; en feministisk idébok" av Veronica Palm? Vad tyckte ni om den i så fall? Den står på min att-läsa-lista.

"Systerskap är inget gulligt eller mysigt. Det är ren och skär makt. Om vi lär oss använda verktyget rätt så kan fler kvinnor ta plats utan att vakna med huvudvärk trots att de sover med bettskena. När jag som tjugoettåring valdes till ersättare i kommunfullmäktige hade jag velat att den här boken fanns. När jag mer än tjugo år senare avgick jag från socialdemokraternas partistyrelse och verkställande utskott, som ordförande för Stockholms socialdemokrater och efter att i tretton år varit riksdagsledamot, hade jag många gånger saknat att läsa den här boken."

https://www.adlibris.com/se/bok/systerskap-en-feministisk-idebok-9789188659194

Anmäl
2018-08-15 10:37 #1 av: NeferNefer

Vilket jättebra boktips, den ska jag köpa! Tummen uppBlomma

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2018-08-15 11:03 #2 av: Magi-cat

Tummen upp

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.