Off Topic

Äntligen!

2018-04-01 10:01 #0 av: Magi-cat

Det var dags! EU inför författarlicens så endast författare med licens kan ge ut böcker!NördÄntligen ordning och reda!

"Den 1 juli träder de nya EU-kraven på författarlicens i kraft. Långt ifrån alla förlag och författare har förberett sig – och inte ens myndigheterna är riktigt redo, visar Boktuggs rundringning.

– Nej, vi har blivit lite tagna på sängen om vi ska vara ärliga. Det här är ett EU-direktiv som smugits in i en bisats till en upphovsrättslagstiftning och ingen hade egentligen förstått omfattningen förrän alldeles nyligen. Men det är bara för bokbranschens parter att anpassa sig, säger Ulla Rask på Kulturdepartementet till Boktugg."

http://www.boktugg.se/2018/04/01/nu-ar-det-dags-att-soka-den-nya-forfattarlicensen/

Nyheten funnen på https://skrivlust.ifokus.se/discussions/5ac088b38e0e7446e6007d63-forfattarlicens

Jag undrar om det endast går att söka licensen å dagens datum? Skrattar

Hjärta "Det enda värdiga och anständiga sättet att stoppa asylansökningar är att stoppa krigen." (Wisti)

Anmäl
2018-04-01 10:02 #1 av: MonicaLagerquist

Skulle tippa på att det endast är idag man kan ansöka.

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2018-04-02 01:36 #2 av: Tarotstollan

Gapskrattar

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2018-04-03 18:29 #3 av: NeferNefer

Men ... först trodde jag det var på allvar Förskräckt

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2018-04-03 19:35 #4 av: Magi-cat

#3 Det är just det som är så läskigt med den här typen av skämt...

Hjärta "Det enda värdiga och anständiga sättet att stoppa asylansökningar är att stoppa krigen." (Wisti)

Anmäl
2018-04-03 19:42 #5 av: NeferNefer

Ja, jag tycker inte om aprilskämt. Vilar huvudet i handen

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.