Övrigt

Tulpanens dag idag!

2018-01-15 13:41 #0 av: Magi-cat

Tulpanens dag måste vi väl celebrera, så underbara blommor som man blir glad av!

Finlands Svenska Marthaförbund ger råd inför inköpet:

"Ekologirådgivare Anita Storm tipsar: Köp inhemska eller miljömärkta tulpaner i dag på #tulpanensdag. En stor del av de snittblommor vi köper kommer från Sydafrika eller Sydamerika. Det är långa transportsträckor och det kräver emballage för att de ska hållas fräscha under transporten. Ta reda på varifrån dina tulpaner kommer, och välj de inhemska om möjligt. Inom odling av snittblommor används en hel del bekämpningsmedel för att kunna producera så vackra blommor som möjligt. Välj därför gärna en miljömärkt bukett!"

bild från pixabay.com

Hjärta "It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life". (Cpt Picard)

Anmäl
2018-01-16 06:57 #1 av: Loris M

Åh jag som älskar tulpaner hade ingen aning om att det var tulpanernas dag. Men jag hade köpt tulpaner för att göra det mysigare här hemma så på sätt och vis har jag firat. Glad

Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor och Bokcirkel

Medarbetare: Multikulturellt 

Anmäl
2018-01-16 07:42 #2 av: Magi-cat

#1 Tänkte på dig i samband med tulpanerna. GladBlomma

Bra att du firade. Här får du en bukett till. Hjärta

Hjärta "It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life". (Cpt Picard)

Anmäl
2018-01-16 07:45 #3 av: Loris M

Tack!! KärKramasHjärta

Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor och Bokcirkel

Medarbetare: Multikulturellt 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.