Övrigt

Tantoriet

2017-12-08 13:07 #0 av: NeferNefer

Jag vet inte vad min hjärna har gjort medan jag sov, men när jag vaknade hade jag planer på att starta upp Tantoriet. Det är en motsvarighet till ett laboratorium, men på Tantoriet kan en tanta till sig. Yttersta delen av Tantoriet är klädbutik, kulturtantsmycken (nya och vintage), mysigt fik med bullar, massa kakor, nyttiga alternativ och annat, och allt annat en tant behöver. Inre delen är tantspa med frisörsalong, fotvård, manikyr, sminkning, massage och vad mer vi tanter behöver. Självklart skulle det vara öppet för tanter av alla åldrar, och även för folk som ska på maskerad, dragqueens, skådespelare och andra intresserade.

Det vore roligt att göra något sådant, men jag är för trött.

Jag skulle gärna börja gå på ett tantorium själv för övrigt.

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2017-12-08 13:27 #1 av: Loris M

Jag anmäler ett intresse här så du vet det när du startat tantoriet. VinkarKramas

Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor och Bokcirkel

Medarbetare: Multikulturellt 

Anmäl
2017-12-08 13:32 #2 av: NeferNefer

Hi, hi, du är hjärtligt välkommen! Tummen upp

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2017-12-08 13:54 #3 av: vallhund

Vift, vift.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Anmäl
2017-12-08 13:58 #4 av: NeferNefer

Tummen upp

Anmäl
2017-12-08 13:59 #5 av: NeferNefer

Mysiga soffhörnor och höga bokhyllor fulla med böcker (det går bra att såväl lämna in som ta hem böcker), musikaftnar, intressanta föredragskvällar ... Lokala konstnärer kan få hänga sin konst på väggarna ...

Anmäl
2017-12-08 14:03 #6 av: Magi-cat

*sjunker ner i soffhörnan med en bok eller två*

Hjärta Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant och Oförklarade Fenomen ifokus.

Anmäl
2017-12-08 14:07 #7 av: NeferNefer

Hehe, nu börjar jag fundera på tantdisco också CoolDet slutar med att jag får bygga en hel tantvärld i stället. Tummen uppFast kanske andra hakar på tanttrenden och startar tantdisco bredvid Tantoriet? 

Anmäl
2017-12-08 14:27 #8 av: DesK

När öppnar du?

Désirée

Anmäl
2017-12-08 16:43 #9 av: NeferNefer

Hahaha, ja, i fantasin har jag redan öppnat! Måste bli frisk först innan jag kan fundera vidare Tummen upp

Anmäl
2017-12-09 17:21 #10 av: Magi-cat

Tittar upp från boken om Rosa Luxemburg, av Nina Björk.

Får man månne lyss till kampsånger på tantoriet? Eller kanske vackra dikter upplästa med mjuka röster?

Annars kan jag nog med nöje avnjuta en god kopp kaffe, tack. Med grädde. I vacker kopp, inte mugg. Tack! GladHjärta

Så, åter till Rosa, så långt bort och ändå så nära...

Anmäl
2017-12-10 08:32 #11 av: NeferNefer

Det kan nog bli såväl kampsånger som vackra dikter! Och det låter som en underbar idé med vackra koppar, men också med muggar, så får var och en välja själv! Det behöver inte vara likadant alltihopa. Tummen upp

Anmäl
2017-12-10 08:53 #12 av: Magi-cat

De SKA var olika! Tummen upp Te är förresten bäst i muggar, så stora baljor som möjligt.

Anmäl
2017-12-10 09:09 #13 av: NeferNefer

Vad gäller temuggar föredrar jag personligen Taikamuggar:

https://www.iittala.com/se/sv/collections/iittala/taika/c/taika/intro

Men självklart ska det finnas andra jättemuggar också. Rosenmönster exempelvis, för det tycker jag är fint.

Anmäl
2017-12-10 09:30 #14 av: Magi-cat

Älskar den serien! Kär Har både muggar och koppar i den...

Rosor är absolut fint också!

Anmäl
2017-12-11 19:59 #15 av: DesK

Vi måste ju ha lite drinkar också

Désirée

Anmäl
2017-12-11 20:00 #16 av: Magi-cat

Alkoholfria nyttigheter. GladTummen upp

Anmäl
2017-12-11 20:05 #17 av: NeferNefer

Naaajst! Alkoholfria drinkar bör vi absolut ha, med nypressad fruktjuice och pappersparasoller och goda bär Lipar

Anmäl
2017-12-11 20:09 #18 av: Magi-cat

Och gärna en liten sån där sprakande sak...Lipar

Anmäl
2017-12-11 20:15 #19 av: NeferNefer

Självklart SkrattarStjärnor

Anmäl
2017-12-11 20:18 #20 av: DesK

Lite, med betoningen på lite alkohol skadar inte, så var just dessa båda drinkar Glad

Désirée

Anmäl
2017-12-12 07:37 #21 av: Tarotstollan

Låter som en alldeles underbar, förträfflig, och lysande idé!KärPartajar

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2018-02-02 10:23 #22 av: Magi-cat

En dag (eller två) på Tantoriet skulle inta vara så dumt. GladBlomma

Anmäl
2018-02-02 10:50 #23 av: NeferNefer

Nej, detsamma känner jag Glad

Anmäl
2018-03-19 17:32 #24 av: Magi-cat

Gladstone-biblioteket vore väl något! 

"Read, write, relax and become inspired!"

Ett bibblo som man får sova i!NördTummen upp

https://www.gladstoneslibrary.org/

Anmäl
2018-03-19 18:15 #25 av: NeferNefer

HjärtaTummen upp

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.