Annons:
Etikettmusik
Läst 762 ggr
Magi-cat
5/20/17, 7:34 AM

Patti Smith's Dylan-framträdande

Bob Dylan erhöll som bekant Nobels litteraturpris i litteratur 2016. Sällan har det väl blivit så mycket diskussioner kring frågan om "rätt text vann" eller om - av mer perifer vikt - om själva huvudpersonen skulle göra evenemanget den äran. "Trumpifiering av Nobelpriset" utbrast någon kulturvetare. "Äntligen", hette det på andra håll.

Själv är/var jag kluven. Men det var inte det jag tänkte ta upp här, utan Patti Smith's framträdande vid Nobel-festligheterna. Hon GJORDE festen, hon ärade det bästa hos Dylan, hon lyfte hela evenemanget till något som berörde hjärtat.❤️
Tack vare henne blev utnämningen av Dylan till något stort och bra, en höjdpunkt.

Se här hennes framträdande:

https://www.svtplay.se/klipp/11484562/se-hela-patti-smiths-dylan-framtradande


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Marr
5/20/17, 8:59 AM
#1

Tack Magi-cat för du uppmärksammade henne med denna länken. Älskar denna kvinna sen den första gången jag hörde henne. Då hade jag anammat punken typ 1977.

Hon växer hela tiden med sin autentiska själ. Älskar denna spelning trots hennes avbrott som snarare gör det bättre och som tyder än mer på hennes äkthet & det hon känner genom sin tolkning av Bob Dylan.

En intervju med KG Hammar med henne som jag tycker är bra & visar hennes äkthet & ödmjukhet. Denna kvinna har betytt hemskt mycket för även mig & gör än…sen har vi hennes engagemang med native people & hon står upp för urinnevånare som trängs undan från sina områden genom exploateringar med dammbyggen, gruvdrift etc som ödelägger & mördar stora områden som f.ö ska vara fredade…

Tack än en gång för detta som gladde mig när jag såg nya inlägg då jag vaknade…

https://www.youtube.com/watch?v=Tkk1Ogom7ts

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Magi-cat
5/20/17, 9:43 AM
#2

Tack Marr för ditt inlägg! ❤️

Fint med hennes engagemang för natives. ❤️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Denna kommentar har tagits bort.
Magi-cat
6/21/17, 9:43 AM
#4

Patti Smith känns äkta rakt igenom.

Men pristagaren Dylan plankade talet. Eller gjorde han? Orka bry sig.

Fast borde han inte ge en del av prispengarna till Patti Smith? 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: