Annons:
Etiketterifokussajten
Läst 1120 ggr
Magi-cat
5/12/17, 9:50 PM

Skrivregler för sajten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Förutom Ifokus' allmänna regler har vi några speciella:

 - Rasistiska, främlingsfientliga, diskriminerande kommentarer tas bort och kan leda till avstängning.

- Inlägg som propagerar för eller förordar legalisering av droger är ej tillåtna.

- Kränkande text eller bild i signatur eller Avatar är ej tillåten. Inlägg med sådant innehåll raderas.

- Admin bestämmer när varningar och skrivförbud delas ut liksom när inlägg redigeras. 

- Admin kan utan förvarning ta bort inlägg som bryter mot reglerna eller kommentarer som är förlöjligande eller förminskande.

Tänk på:

- Att visa hänsyn om varandra i inläggen för en trivsam och kreativ atmosfär på sajten.

- Upphovsrättslagen! Endast egna bilder eller bilder du har skriftligt tillstånd till får publiceras. Övriga bilder tas bort. (Det räcker inte att ta en bild ur en tidning och ange källa.)
Endast korta citat är tillåtna, med angivande av källa. 

Denna regel är till för att det annars kan bli fråga om skadestånd.

- iFokus verkar mot mobbning.

(tillåten för publicering: bild från pixabay.com)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

  • Redigerat 11/9/20, 11:02 AM av Magi-cat
Annons:
[NeferNefer]
5/12/17, 10:52 PM
#1

❤️👍

Magi-cat
5/13/17, 7:28 AM
#2

Det måste ha blivit något missförstånd eftersom någon redan anmält #0. Denne någon får gärna höra av sig så kanske vi kan reda ut det.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
5/15/17, 8:39 AM
#3

Angående bilder så finns det sajter med gratisbilder som det är tillåtet att hämta och publicera ifrån . Jag brukar mest använda:

www.pixabay.com (edit)

Läs ändå vad som står om varje bild, för att vara säker på att det uttryckligen står att man får publicera den.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
5/26/17, 6:53 PM
#4

Hur anmälningsfunktionen på iFokus fungerar:

Till vår hjälp i arbetet med att hålla ordning och en trevlig stämning på iFokus allmänt och här på sajten finns en anmälningsfunktion, den lilla knappen till höger under inlägget där det står "anmäl".

Endast insidermedlemmar på iFokus kan använda anmälningsfunktionen.

Om ett visst antal användare röstat på "anmäl", försvinner inlägget automatiskt från flödet och endast admin kan se det. När/om ett visst antal inlägg från en och samma användare röstats bort inträder automatiskt ett skrivförbud för denne, i första hand gällande en vecka.

Sajtledningen kan, efter granskning, besluta att återställa bortröstade inlägg och medlemmar med skrivförbud kan återfå sitt skrivtillstånd.

Jag tycker att denna funktion för mesta fungerar utmärkt. Vi är glada att medlemmarna är uppmärksamma.

Kan och bör något rättas till gör vi gärna det. 

Sajtvärden kan inte röstas bort från sin egen sajt.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
11/23/18, 12:28 PM
#5

Anmäl inlägg som bryter mot reglerna/god sed.

Känner du däremot för att klicka på "anmäl" för att du inte gillar skribenten, är allmänt på dåligt humör eller är sur på något annat någon annanstans eller vid annan tidpunkt: Låt bli!

Vid invändningar mot detta, kontakta sajtvärden.

edit/2019-11-17/M-c/

Är du osäker på om ett inlägg bryter mot reglerna, anmäl. Sajtvärden kan alltid rätta till i efterhand.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
11/17/19, 9:15 PM
#6

Ett förtydligande i reglerna:

- Inlägg som propagerar för eller förordar legalisering av droger är ej tillåtna.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Upp till toppen
Annons: