Kulturtant

Hyllning till kulturtanten

2017-04-14 09:25 #0 av: [NeferNefer]

Så vackert och så sant skrivet. Nu tar vi åt oss, allihop Hjärta

http://www.etc.se/kronika/alskade-kulturtanter

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2017-04-14 09:26 #2 av: [NeferNefer]

"Utan kulturtanter hade Sverige varit ännu mer centraliserat. Kulturen på landsbygden hade helt havererat. Och det hade kulturen i stan också gjort, garanterat. I en smäll. 

En kulturkväll utan kulturtanter skulle bli en kväll utan själva arrangören som gör den och dessutom helt utan någon som ser eller hör den. Det skulle inte finnas någon publik för all dramatik, lyrik och musik, för all den scenkonst som inte är redan känd musikal eller sänd melodifestival. Tomheten utan dem vore total. 

Jag är snudd på beredd att säga all udd och bredd hänger på dem."

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2017-04-14 09:27 #3 av: Magi-cat

”jag ska fan bli kulturtant när jag blir stor”.""

Hihi! Hjärta

"Livet är en gåva, tiden är till låns." P. Strang

Anmäl
2017-04-14 09:27 #4 av: [NeferNefer]

Cool

"Utan kulturtanter – inga studiecirklar på bibliotek som kan vara livsavgörande rörande ämnen som jämlikhet, normer, mångfald och fred. Fundamenten för medmänsklighet.   

Utan kulturtanter – ingen livsviktig folkbildning, 

den bästa medicinen mot fake news och inbillning. 

Utan kulturtanter – ett öde ökenland

för likgiltighetens sand att breda ut sig i.

Utan kulturtanter – ingen sann demokrati.

Därför älskar jag kulturtanter. I nöd och lust. I ur och skur.

Älska är ett starkt ord, men kulturtanten är en jävligt stark figur"

Anmäl
2017-04-14 09:41 #5 av: Magi-cat

Himmel vad glad jag blir, underbart skrivet!!! Blomma

"Livet är en gåva, tiden är till låns." P. Strang

Anmäl
2017-04-14 10:04 #6 av: [NeferNefer]

Samma här Kär

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.