Annons:
Etiketterpolitiksamhällsfrågor
Läst 1014 ggr
Magi-cat
2017-03-30 17:44

"Homeparty med Gudrun" (boktips)

Den här boken måste jag skaffa! 🙂Den har inte kommit ut ännu, men snart, så…

"Under våren 2014 började Gudrun Schyman hålla homepartyn om feminism. Det blev snabbt en succé, över hela landet samlades människor i lägenheter, föreningslokaler och på caféer för att höra en av vår tids viktigaste politiker berätta om hur vi kan skapa ett jämställt samhälle som tror på människors lika värde.

I Homeparty med Gudrun skildras mötena av den hyllade serieskaparen Ellen Ekman (Lilla Berlin). Här får läsaren djupodlande kunskaper om feminism, antirasism och partipolitik.

Humor och allvar, politik och privatliv välkommen på ditt livs viktigaste homeparty!

Gudrun Schyman (f. 1948) är en av Sveriges mest profilerade politiker och feminister. Efter att ha arbetat som socionom blev hon riksdagsledamot i Vänsterpartiet 1988. Hon var med att starta upp F! där hon numera är talesperson, ett uppdrag hon också hade 2005-2011. Hon är numera bosatt i Simrishamn där hon även representerar F! i kommunfullmäktige.

Ellen Ekman (f. 1986) är illustratör och serietecknare, utbildad på Serieskolan i Malmö. Hennes hyllade serie Lilla Berlin publiceras sedan 2013 dagligen i Metro. Hon tilldelades Nordens största seriepris Stora Ponduspriset 2013, Adamsonstatyetten 2016 och har en egen öl på Stigbergets bryggeri. Ellen är en del av seriekollektivet Dotterbolaget. "

http://www.bokus.com/bok/9789173437424/homeparty-med-gudrun/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[NeferNefer]
2017-04-03 15:33
#1

Åh, den måste jag också köpa 😍Jag älskar Gudrun! Vilken underbar, stark, klok och vis eldsjäl hon är! 👍Det faktum att hon blir så hånad av gubbarna hela tiden visar bara på vilken stark kraft hon är.

Magi-cat
2017-04-03 17:20
#2

Och hon ger sig aldrig! Intelligent och stridbar som få!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2017-04-03 17:21
#3

Precis! En äkta krigare i det godas tjänst 😍

Magi-cat
2017-04-03 17:23
#4

Absolut!  🌺 Elegant debattör också. 😃😈


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2017-04-03 17:26
#5

Sannerligen. Och hon vet verkligen hur hon ska föra ut sina budskap! Synd att det finns så många som "missförstår" (=tolkar som de vill utan att ens ha lyssnat först). Men dem behöver vi inte bry oss om, vi fortsätter lyssna på Gudrun ❤️

Magi-cat
2017-06-08 11:50
#6

Nu har jag läst den rosa boken! Både rolig, tänkvärd, skärpt och lärorik!

"I asked for hela lönen och halva makten but all I got was en inspirationsdag and this lousy goodie bag."

 😂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[NeferNefer]
2017-06-08 11:51
#7

😃👍

Denna kommentar har tagits bort.
Magi-cat
2018-08-25 07:21
#9

🎈


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2018-08-25 08:33
#10

Åh, tack för påminnelsen 🌺

Upp till toppen
Annons: