Annons:
Etikettövrigt
Läst 714 ggr
[NeferNefer]
10/12/16, 6:28 PM

1,6-miljonerklubben

Den här kanske är av intresse. Jag är redan med i 2,6-miljonerklubben sedan några år tillbaka 👍

http://www.1.6miljonerklubben.com/

http://www.2.6miljonerklubben.com/

1,6 & 2,6 miljonerklubben är en ideell kvinnohälsoorganisation som grundades 1998 och som arbetar för kvinnors hälsa. Vi informerar och inspirerar till bättre hälsa och värnar om kvinnans situation i samhället i stort, bland annat på arbetsmarknaden och som kulturbärare.  Vi arbetar för att genusaspekten ska bli en obligatorisk del i medicinsk forskning och läkarutbildning. Vi driver även egna projekt för kvinnors hälsa med fokus på förebyggande hälsa och kunskapsspridning.

Namnet på föreningen har sitt ursprung i att det 1998 fanns 1,6 miljoner kvinnor över 45 år i Sverige. Tio år senare,  år 2008, bildades gruppen 2,6 miljonerklubben för de yngre kvinnorna, från 25 år och uppåt. 1,6 och 2,6 miljonerklubben arbetar för samma mål – vi vill förbättra kvinnors hälsa och välmående. Alla över 18 år är välkomna som medlemmar i föreningen (även män)

1,6 & 2,6 miljonerklubben har ca 33 000 medlemmar vilket gör oss till en av landets största ickepolitiska kvinnoföreningar. Vi ger ut en tidning, böcker, kalender och vi arrangerar ett 40-tal seminarier och politiska hearings per år. Dessutom ordnar vi resor, utflykter och motions- och kulturevenemang.

(Texten tagen från hemsidan)

Annons:
Magi-cat
10/12/16, 6:32 PM
#1

👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
10/18/16, 9:29 AM
#2

Lade den till Lexikon. 😎


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
10/18/16, 4:11 PM
#3

👍❤️Jag läser alltid tidningen med stort intresse. Många intressanta artiklar i varje nummer. Jag har ännu inte varit på något av allt de arrangerar men det beror helt och hållet på tidsbrist, inte på brist på intresse.

Upp till toppen
Annons: