Kulturtant

"Batikhäxa"!?

2016-10-11 15:03 #0 av: Magi-cat

Vill någon vara snäll och reda ut begreppet "batikhäxa"?

"Sydsvenskan skriver den 26 april 2009: "Mariette Rosenlöf är 45 år gammal och socionom. Hon vill ha sextimmars arbetsdag och anser att Sverigedemokraterna är ett rasistiskt parti. Allt detta gör henne till urtypen för en batikhäxa, enligt det språkbruk som frodas i kommentarsfält på invandringskritiska bloggar och hemsidor. Batikhäxa är avsett att vara ett hånfullt epitet. Författaren Åsa Linderborg blev kallad batikhäxa efter att hon kritiserat SD. Anita Dorazio – som blev Årets svensk för sitt mångåriga arbete för flyktingar – har också fått epitetet batikhäxa, bland annat på SD-forumet Ungsvensk.se." "

http://sv.metapedia.org/w/Batikh%C3%A4xa

Några gemensamma nämnare verkar vara att det är kvinnor (och kvinnor måste hånas), oftast inte helt unga kvinnor (äldre kvinnor måste hånas extra mycket), dessa kvinnor står upp emot rasism, främlingsfientlighet och SD (och måste hånas för det) och så är de PK (vilket gör att de hånas dubbelt upp.)

Har jag fattat ungefär rätt?

Hjärta "It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life". (Cpt Picard)

Anmäl
2016-10-11 18:11 #1 av: NeferNefer

Batikhäxor - visa kvinnor som klär sig i batikkläder. De som använder ordet som ett skällsord har inte fattat ett dugg och borde sätta sig i skolbänken igen. Basta! Nörd

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2016-10-11 18:20 #2 av: Magi-cat

Skolbänken låter lindrigt, men ok. Nörd

Hjärta "It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life". (Cpt Picard)

Anmäl
2016-10-11 18:23 #3 av: NeferNefer

De får stanna där tills de har lärt sig:

1) hyfs

2) veta hut

3) att alla är lika mycket värda.

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2016-10-11 18:26 #4 av: NeferNefer

För övrigt bör vi nog införa specialskolor för den här typen av elever. För det första är de nog ganska många (fast ändå inte, med tanke på att alla förmodligen har multipla konton och identiteter), för det andra ska oskyldigt folk inte behöva studera ihop med den här kategorin svårlärda elever.

Anmäl
2016-10-11 19:03 #5 av: Magi-cat

SkrattarSträngt men rättvist! Nörd

Anmäl
2016-10-11 19:06 #6 av: NeferNefer

Batikhäxa-style!! NördSkrattar

Anmäl
2017-05-22 18:58 #8 av: NeferNefer

Vi har alla en batikhäxa inom oss. I alla fall alla vi som har ett uns vett och sunt förnuft i oss. Låt oss släppa fram våra inre batikhäxor! Sannerligen säger jag eder, att batikhäxorna ska ta över världen Kär

Anmäl
2017-05-22 19:02 #9 av: Magi-cat

Kär Må så ske.

Anmäl
2017-05-23 09:09 #10 av: Maria

Hade någon kallat mig batikhäxa så hade jag blivit stoltSkämtar

/Maria

Anmäl
2017-05-23 09:22 #11 av: Magi-cat

BlommaSkämtar

Anmäl
2017-05-25 16:07 #12 av: NeferNefer

För övrigt går det även bra att kalla mig "batikgudinna" Cool

Anmäl
2017-05-25 18:50 #13 av: Farwuq

Det ser fint ut härinne.

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi & Psykologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.