Annons:
Etikettkulturtant
Läst 448 ggr
Magi-cat
10/7/16, 12:17 PM

Kvinnomaffian sätter skräck i staden!

😂

Kvinnomaffian sätter skräck i sta'n och teatertanterna är den riktiga samhällsfaran - inte fotbollsbråk och huliganbråk på läktarna och såna småsaker! (OBS satir)

"Ni vet vad jag menar. Det är samma sak, år efter år. Dramaten presenterar säsongens kommande pjäser – och delar av Stockholms innerstad förvandlas till en veritabel krigszon. Så även detta år.

Jag går Hornsgatan fram och svänger just ner mot Slussen när jag noterar helikoptrar ovanför NK och Grand Hôtel. I samma stund hör jag vrålen. Det kommer från Katarinavägen. En plommonfärgad massa av tiotusentals kvinnor i olika åldrar vältrar sig ner från Söders höjder i riktning mot Nybrokajen. Deras bröl är fullständigt öronbedövande. Samtidigt som de skriker ramsor om Per Olov Enquist och Malin Ek så blåser de i lergökar och slamrar med grytlock. Karl XII:s torg är nersölat av räkmackor och biskvier. Det stinker kaffe och chablis. I NK:s huvudentré sitter flera kvinnor och kissar. En av dem försöker inte ens dölja sig utan visar upp hela könet för ett gäng tonårskillar som snabbt går därifrån. Jag hinner se att en av dem gråter."

"Kvar i röran står vi vanliga skattebetalare och undrar vad som hände. Är det verkligen rimligt att vi ska betala för all denna skadegörelse? Vore det inte ärligt talat mera rättvist om teatrarna själva stod för säkerhetsarrangemangen kring en premiär? Så kunde vi lägga skattepengarna på något som verkligen bidrar till samhällsutvecklingen i stället.

Fotboll för medelålders män till exempel"

ww.expressen.se/kultur/vi-maste-prata-om-det-kvinnliga-gatuvaldet/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[NeferNefer]
10/7/16, 4:37 PM
#1

HAHAHA! Det här är en av de bästa krönikor jag någonsin har läst! 😂

Magi-cat
10/8/16, 7:26 AM
#2

Håller med, skrattar varje gång jag läser den!😂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Torahzen]
10/8/16, 8:41 AM
#3

😂

Magi-cat
10/6/18, 8:02 AM
#4

😃🎈


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
10/6/18, 8:05 AM
#5

Fortfarande helt underbar! 😂

Upp till toppen
Annons: